New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jos Rook - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jos Rook - WaarBenJij.nu

New York

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag bezichtiging van New York.
We waren voorbereid op regen, was gemeld en het regende ook toen we zijn opgestaan, dus allemaal een lange broek aan. Al snel kwamen we er achter dat het toch een mooie dag zou worden, het werd dus afzien in dat mooie weer, een troost we waren niet de enigen er liepen veel mensen met lange broeken en parasols. Aan het einde van de dag waren we allemaal goed verbrand. Wat hebben we gezien vandaag? Als 1e Ground Zero, dat maakte meteen grote indruk op ons, we kunnen ons 9/11 nog helemaal voor de geest halen omdat we alles live gevolgd hebben en omdat enkele dagen daarna mijn moeder is overleden. Nu stonden we op de plek waar zich een grote tragedie heeft afgespeeld. Op de plaats waar beide towers hebben gestaan heeft men een monument gemaakt. Op de plaats waar de towers hebben gestaan heeft men 2 grote bakken gemaakt die zo groot zijn als de towers, aan alle vier de kanten heeft men een waterval gemaakt waarna het water in het midden wegstroomt door een groot vierkant gat. Schuin achter de monumenten staat de freedomtower een mooi gebouw wat nog niet helemaal klaar is. Daarna zijn we richting de Hudsonriver gelopen om de boottocht richting the stature off freedom te maken. Een mooi standbeeld maar als je er langs vaart lijkt het toch kleiner als je denkt. Vanaf het schip heb je een mooi uitzicht op de stad NY inclusief de Brooklynbridge. Daarna zijn we met de metro van downtown naar uptown gereden eenmaal buiten schenen ons op klaarlichte dag de reclameborden al in ons gezicht, nog even de hoek om en we stonden op time square ook dit aanzicht maakte grote indruk op ons slenterend zijn we de time square afgelopen om alle indrukken in ons op te nemen, uiteraard hebben we ook op de tribune gezeten om te genieten van het uitzicht. Daarna lekker gegeten bij Applebee's om vervolgens nog even binnen te wippen bij M & M's, Harrey's en Disney. Nu zitten we moe maar voldaan om een beetje bij te komen op de bank terug denkend aan een mooie dag.

• 03 Augustus 2014 - 09:11

Simone:

Hallo allemaal
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan en gezien hebben!
    Gaaf zeg! Geniet maar lekker. Vermoeiend zal het ook zijn maar dat is het zeker waard.
    Groetjes van ons drieën
    Bye Bye

• 03 Augustus 2014 - 10:46

Asia:

Pozdrowienia juz z kampingu,Jos duzo pisze, alexie wiem czy mama sie czegos doczyta, bo chyba tlumaczenia nie ma, jak bylam jeszcze w Polsce to nic nie przyszlo na mamyskrzynke i nie moglam jej nic potlumaczyc. Pozdrowienia od wszystkich dla wszystkich . Milych wraken...:)......My odpoczywamy...:D....:D

• 03 Augustus 2014 - 11:33

Wies:

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. De foto's zijn indrukwekkend. Heel veel plezier de komende tijd.