Aankomst en de 1e dagen - Reisverslag uit Milford, Verenigde Staten van Jos Rook - WaarBenJij.nu Aankomst en de 1e dagen - Reisverslag uit Milford, Verenigde Staten van Jos Rook - WaarBenJij.nu

Aankomst en de 1e dagen

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Milford

Dinsdagmorgen om 8 uur van thuis uit vertrokken, na een reis van 2 uur en een kwartier in een bomvolle trein zijn we op het station van Schiphol aangekomen. Omdat incheck een dag eerder al online was gebeurd konden we snel door alle checks lopen en hebben we tijd gehad om nog even te ontspannen voor het vertrek. De vlucht van Schiphol naar Londen verliep vlekkeloos met goede service aan boord, de vlucht duurde 50 minuten. In Londen werden we met een shuttlebus van gate 4 naar gate 3 gereden waarna we ook daar vlekkeloos langs de checks zijn gelopen, na een half uurtje wachten konden we het vliegtuig in. Het vliegtuig maakte grote indruk op ons omdat we nog niet eerder met zo'n groot vliegtuig hebben gevlogen.
Eenmaal aangekomen n a een 7 uur durende vlucht konden we snel uitstappen. Daarna kwam al snel de deceptie, het duurde 2 uur voordat we voorbij de de costums en border security waren. Uiteindelijk werden we met een shuttlebus naar de locatie gebracht waar de huurauto kon worden afgehaald nadat de administratie was afgehandeld konden we eindelijk naar de garage waar we werden opgewacht door een medewerker, we konden kiezen of de auto die we besproken hadden nemen en constant met een rood lampje rijden dat de olie gewisseld moest worden, moest na 4000 mijl gebeuren of we konden een andere auto nemen een Chevrolet Suburban V8, we hebben dus voor het laatste gekozen omdat we geen risico wilden nemen, uiteindelijk lijkt het voor ons de beste keuze, meer comfort en een ingebouwde navigatie maar wel wat hogere brandstofkosten.
Uiteindelijk kwamen na een ritje van ongeveer 1 uur aan op ons logeeradres, 22 uur zijn we totaal onderweg geweest. Allemaal vermoeid zijn we meteen naar bed gegaan.

De 1e dag werden we allemaal al vroeg wakker, onze gastvrouw Linda was al bezig om het ontbijt voor ons klaar te maken, een echt Amerikaans ontbijt. Zoet en vet.
Na het ontbijt hebben we met tante Jennie contact opgenomen en om 12 uur bij haar thuis een afspraak gemaakt.
Na het vertrek vanaf ons logeeradres zagen we onderweg naar tante Jennie de typische Amerikaanse woningen de ene nog mooier of leuker dan de andere. Onderweg nog even wat proviand gekocht, de prijzen zijn vergelijkbaar met Nederland.
12 uur eindelijk de lang verwachte ontmoeting met tante Jennie, ze zat voor het appartementencomplex al op ons te wachten, ze woont in een leuk knus appartement. Na een tijd met elkaar gezellig te hebben bijgepraat zijn we met haar in de omgeving gaan rijden, ze heeft ons laten zien waar ze vroeger gewoond hebben en waar ome Nick en Eric begraven liggen, na een tussenstop heeft ze ons laten zien waar Bryan en Maureen wonen, ze waren niet thuis maar dat wisten we omdat ze nog aan het werken waren. We werden uitgenodigd om 's avonds te gaan dineren in het Medway cafe.
Om 19.00 uur was de afspraak, eindelijk zag ik mijn neven Bryan en Frank na meer dan 40 jaar. Bryan en Maureen hebben samen met tante Jennie en ons gedineerd, Frank kon helaas niet blijven. Na een heerlijke ontspannen en gezellige avond werden we uitgenodigd om voor ons vertrek te komen barbecuen bij Bryan, we zullen dan de rest dan de familie ontmoeten. 16 augustus zullen wij dus voor ons vertrek nog van onze familie kunnen genieten.